marți, 6 ianuarie 2009

Jump!

Una din cele mai frumoase iniţiative de care am auzit în ultimul timp este OMV Move & Jump, programul derulat de petrolistul austriac în parteneriat cu Federaţia Română de Schi şi Biatlon pentru (re)punerea bazelor săriturilor cu schiurile în România. Detalii mai exacte decât ce pot să vă spun eu din amintiri găsiţi aici, dar ideea este că unul din obiective este ca România să dea un săritor în primii zece ai Cupei Mondiale în următorul deceniu.

Nu aş fi fost atât de entuziasmat şi încrezător dacă programul ar fi fost derulat exclusiv de către statul român, dar simpatizez compania OMV încă de pe vremea când sprijinea raliurile şi mă bazez pe austrieci cu atât mai mult cu cât reprezintă patria săriturilor cu schiurile la nivel mondial. Sunt conştient că obiectivele propuse sunt foarte dificil de atins, dar am încredere în buna credinţă a OMV-ului şi îi felicit pentru iniţiativă.

De ce îl consider un proiect frumos? Pentru că România este la pământ din punct de vedere ar rezultatelor şi prezenţei în sporturile de iarnă la nivel mondial; destul de inacceptabil pentru o ţară cu un relief ca al nostru. Şi pentru că nu este vorba de orice sport de iarnă, ci de unul din cele mai nobile şi mai spectaculoase şi care nu este pentru oricine. Este şansa noastră să scoatem capul. Promit că în primul sezon în care un român va participa în Cupa Mondială voi fi spectator la cel puţin trei etape.

Pentru început, mi-am cumpărat şi eu un breloc OMV Move &. E un gest simbolic, dar ştiu că am făcut ceva. Dacă am atâtea aşteptări, nu mi se pare corect să stau cu mâinile în sân. Iar dacă fiecare dintre noi va repeta acest gest, atunci chiar avem o şansă.

Un comentariu:

Anonim spunea...

E normal ca un om pasionat de acest sport sa sustina aceasta campanie, dar tu... faci totul sa para frumos. Asa ca, pana si eu care sunt anti-iarna promit ca am sa-mi cumpar un breloc :)