sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Easy come, easy go

Cam asta s-ar putea spune despre temele „hot” ale mass-media centrate pe politică de la noi. Ceea ce este supărător este înclinația marilor părerologi care cu orgoliu profesional se propun drept editori obiectivi de știri de a împăna informația cu tente alarmiste, disperate, uneori apocaliptice. Pentru ca, după câteva zile, tema să dispară din sumarul buletinelor de știri ca și cum nici n-ar fi existat și să lase locul altor „hot topic-uri” care vor îndeplini rolul de factor de angoasare a populației și care vor fi uitate la fel de subit.

Spuneți-mi mie care a mai auzit în ultimele zile vreo vorbă despre gazul rusesc. Două săptămâni ne-am dat de ceasul morții că toată Europa o să rămână fără gaz și că o să ne apucăm să scoatem gazul din apa minerală. După care am înțeles că ucrainienii s-au făcut la loc băieți cuminți și gata, nu s-a mai spus nimic. Acuma, s-o spunem pe aia dreaptă: care dintre dumneavoastră nu a putut să-și încălzească ciorba la aragaz în ultimul timp? Cui i s-a oprit centrala de apartament în lipsă de gaz? Să fim serioși. Era cu adevărat acesta un subiect? Nu. Oare nu este Transilvania dolodra de gaze naturale? Ba da. Păi atunci? Păi, foarte simplu: totul se explică printr-o nevoie bolnavă a știriștilor de a construi o situație-limită din orice. Un cod roșu, o amenințare teroristă, o criză acolo, ceva. Și omul simplu, care ia de bun tot ce i se îndrugă la televizor, normal că se alertează și începe să înjure așa cum i se sugerează din cutia neagră purtătoare de pește. De multe ori fără să știe de ce și pe cine înjură.

Apropo de criză: m-am săturat ca la fiecare două vorbe să se pomenească de criză. Da’ mai lăsați-mă dom’le cu criza voastră. O pomenesc și când e cazul, și când nu e cazul, Inclusiv la meteo. Toată ziua cu criza în sus și-n jos. Am prins ideea, trust me. Nu mai îmi repeta de enșpe ori pe zi că schimb canalul și tot tu ai de pierdut. Mai rămâne să citesc prin Cancan că „în ciuda crizei economice, Iri a pupat-o pe Moni” sau în ProSport că „pentru a mai uita de criza financiară, Dică l-a driblat pe Trică”.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Asta cu criza e generalizata, vad ca nu mai misca nimeni si mai ales intreprinzatorii astia mici si independenti chiar au de suferit... Da' nush de ce are io impresia ca marile companii isi gasira pretext sa dea oameni afara. Poate e eu cu pluta.

Sunt rupta de stiri de 5 luni de zile, cu exceptii gen Obama presedinte, avionul picat in Hudson si "Basescu isi petrece sarbatorile pe Valea PH" - asta de hat, din decembrie. Altfel, tzara arde si blonda se piaptana :))