marți, 25 noiembrie 2008

Ştiinţa de a alege o revistă

Esquire, subst.: titlu ataşat numelui unui bărbat care nu deţine nici un alt titlu (cf. Compact Oxford English Dictionary, traducerea de baltă îmi aparţine).

Cu alte cuvinte, nu trebuie să fii cavaler al coroanei britanice ca să fii un domn. O altă cale ar fi să răsfoieşti din lună în lună revista Esquire. Pentru mine e prima revistă pentru bărbaţi; prima care nu este un ghid despre cum să dezbraci o femeie în 5 minute. Poate la egalitate cu Elle Man. Până să o descopăr (în octombrie) nu am înţeles niciodată de ce toate revistele care se pretind a mediatiza stilul masculin sunt pline de poze cu femei goale, semi-îmbrăcate sau semi-dezbrăcate. Motto-ul Playboy parcă este „Trăieşte-ti viaţa”. Hmmm… interesant. Nu ştiam că să îţi trăieşti viaţa înseamnă să fii… (cum să zic eu frumos? Ăăăă…) masturbagiu. De ce ar cumpăra cineva aşa ceva? Da, ştiu, sexul vinde, ok, dar de ce ar crede cineva că un bărbat în adevăratul sens al cuvântului citeşte acest gen de reviste? Mai mult, era (sau mai este încă) o revistă auto care pe copertă punea câte o pitzi stimată domnişoară cu the boobies la vedere. I mean… why???

Şi ca să trecem totuşi de la subiectul enervării la subiectul aprecierii mele, m-am bucurat că am dat peste o revistă care îţi mai recomandă câte o carte, o muzică bună, îţi serveşte articole de atitudine (a se citi neapărat textele lui Radu Paraschivescu), poveşti de viaţă, îţi arată cum se poartă o ţoală, cum se mănâncă (o grămadă de bucătari ar fi cazul să ia aminte la articolul „Pasta da vero, nu macaroane” din octombrie) sau se bea (for God sake, nu mai puneţi cola în vin). Plus că femeile despre care se vorbeşte nu sunt nişte ţoape, ci sunt femei puternice, voluntare şi care nu au nevoie să se dezbrace ca să impresioneze.

Şi ca să nu creadă cineva că am descoperit perfecţiunea, să mai spun că nu pot fi de acord cu textul laudativ la adresa lui BMW X6 (bleah) şi că desenele cu care este ilustrat dosarul „Cum e să…” din cel mai recent număr sunt de-a dreptul dezgustătoare.

Una peste alta, am descoperit în sfărşit o revistă pentru bărbaţi. Pe care să o citească şi femeile. Ca să nu mai spună că suntem obsedaţi de sex.

P.S.: Ultimul lucru pentru care îmi place: costă 10 lei, nu 9, 90. M-am săturat de preţuri de genul ăsta.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Why? Pentru ca se poate si pentru ca publicul lor serveste asa ceva. Targete diferite i suppose. Gandeste-te numai ca Libertatea (parca) e ziarul cu cel mai mare tiraj din tara. asta explica multe :))

DA!! NU mai puneti cola in vin...ala nu mai e vin :( stricati aroma, gust,...daca va trebuie cola beti cola. I cannot overstate this. Si cand la masa se bea vin si sunt singura care NUUUU vrea cola peste vinul rosu, se uita toti la mine cu niste ochisori mirati: cum, bei sec?? DA. Ooo... Mda.

Nu citesc reviste pt femei, dar cate o data la doua-trei luni mai iau cate un numar si dupa 5 minute in arunc - nu ma invat minte sa nu mai dau banii pe nimicuri :)) Daca rasfoiesti Glamour/Cosmopolitan/Bolero sau ce mai e pe piata vezi ca 80% din revista sunt reclame, dedicate sau incorporate in articole, iar restul articolelor sunt despre sex, sau mizerii. Daca exista un articol decent intr-un numar, e lucru mare. Ar trebui sa se dea gratis, la cata reclama au in ele. Asa cum ziceai tu despre barbati, pot sa zic si eu despre femei: una cu creier si care se respecta nu citeste chestiile astea.

9.90/9,99 e pret psihologic. Si unii chiar cred/cad in capcana asta. Am lucrat aproape un an la Meli Melo (for the $$ of course), intra acolo sa vezi preturi ;)) Daca nu se termina in 9 e typo :P

Anonim spunea...

(check your haifaiv)