luni, 6 aprilie 2009

Nocturnala


Pe vremea când eram spre sfârșitul gimnaziului aveam oră de venit acasă. Dacă mă întorceam după 10 seara era scandal, circotecă, tot tacâmul. Asta nu ar fi mare lucru dacă perioada respectivă nu s-ar fi suprapus cu epoca de viguros avânt financiar de sfârșit de tranziție în care echipele de fotbal din (pe atunci numita) Divizia A (și Ursus, pe deasupra) începeau să își pună instalații de nocturnă pe stadioane. Dacă în anii ’90 instalațiile din țară puteau fi numărate pe degetele de la o mână (Ghencea, Cotroceni, Lia Manoliu), prin 2000 s-au ocupat de chestiune Astra Ploiești, Farul, Bacăul, Rapidul etc. Marea mea problemă la momentul respectiv era cum voi face când și Steagu’ nostru din Brașov va juca meciurile seara. Pentru că mă uitam la televizor și vedeam că meciurile în nocturnă se jucau și de pe la 9-9:30. 9 plus 1 oră 45 meciul plus minutele de prelungire plus ieșirea de pe stadion plus ajungerea acasă pe jos dădea în varianta optimistă cel puțin un 11:30 seara. Nu prea seamănă a 10, nu?

Aici ar veni o fază de-aia ca-n filme cu „9 years later”. Ta na na nam.

Astăzi FC Brașov a jucat primul meci în noctună pe teren propriu din istorie. Între timp Divizia A a devenit Liga I, mai toate echipele din Liga I au stadioane cu instalație de iluminat de mult timp, ca să nu mai vorbesc de alte câteva de prin ligile inferioare, Brașovul a trecut o perioadă prin Divizia B, eu am dat Capacitatea, am făcut patru ani de liceu, am dat Bacul, am ajuns în anul 3 de facultate, mi-am ținut majoratul cândva tare demult, am făcut cunoștință cu o nocturnă la un Flamengo-Fluminense pe Maracana, mi-am luat permisul de conducere (foarte important pentru că scade din timpul de ajungere acasă), iar singurul motiv pentru care mă grăbesc e gândul că mâine trebuie să mă trezesc la 7:30.

Cât despre meciul în sine, ar fi de spus doar că a fost un FC Brașov-Gaz Metan Mediaș plictisitor până în minutul 75. După aceea au urmat trei goluri și un penalty dat și luat înapoi de către arbitru. Și a da, de la ora 7 când am ajuns la stadion până la 10:30 când s-a terminat meciul temperatura a scăzut de la 19 la 12 grade. Altfel, foarte plăcută atmosfera la un meci în nocturnă. Îmi place. Era și cazul să intrăm în rândul lumii după atât amar de vreme.

Vă doresc o noapte însorită!

Un comentariu:

Unknown spunea...

mi-a placut atmosfera de la stadion( trecand un pic peste tigania de la intrare, am intrat la 10 minute dupa inceperea meciului chiar daca am ajuns cu juma de ora inainte), parca nu mai aveam impresia ca sunt la gratar, incojurat de 'haidii uuaaaai baga gol, di shie nu nii dau ashtia bere'. mi-am adus aminte de primul meci vazut in nocturna, un Astra Ploiesti-Fc Brasov( 2-0 parca ) pe vremea cand trebuia sa ajung acasa inainte de 10( noroc ca eram cu tata la meci). Oricum felicitari Brasovului pentru nocturna. Ramane de vazut in cat timp o sa termine Municipalul, ca de daramat l-au daramat destul de repede.
hai Steagu'
andreitheo